Lägret!

Hej igen!

Nu tänkte jag berätta om lägret vi var på med konfan.

På torsdagen, dan efter vi kom hem, runt 12 ungefär så klev vi på bussen vid kyrkan i Igge och åkte iväg till Graninge (troooor jag det hette, iaf gran nånting) i Stockholm, vi kom dit vid fem-tiden, då lämnade vi packningen på vårat rum och gick och åt mat, sen kommer jag inte ihåg riktigt vad vi gjorde, men jag tror vi fick göra vad vi ville fram tills klockan nio då det var aftonbön i kapellet.

På fredagen så klev jag och Alice upp klockan sex för att duscha så när dom kom för att väcka oss då var vi redan klar så vi gick och åt frukost och efter det så bar det iväg till Gröna lund! Fast först stannade vi för ett besök i Klara kyrkan där vi fick lyssna på en tant som hette Elise, som berättade om sin uppväxt, hon hade växt upp i ett hem där henne föräldrar var alkholister och hon blev utsatt för sexuella övergrepp under hela sin uppväxt, när hon blev äldre så blev hon såld och hon var nära att dö flera gånger, jättehemskt var det, men lite jobbigt att sitta still på träbänkar så länge + att hon hade ingen mickrofon så det var lite svårt att höra.

Efter det så åkte vi till Grönan och åt hamburgare innan vi gick in, i början var det kul men efter några timmar så blev det väldigt jobbigt, för det var så otroligt mycket folk och köerna till karusellerna var minst en timme lång, till ALLA karuseller, och är det 30 grader varmt ute och man går i långbyxor så står man inte i en sån kö en timme.
Så vi gick mest runt där, men senare så pratade Sara med dom som jobbar där om att vi skulle få gå ut ett tag och sen komma in igen och det gick bra, så jag Alice och Patrik gick till bussen, som stod utanför skansen och där satt vi vid ett bord och åt mat och pratade med Arne i flera timmar, vi hade superkul då!

När vi kom tillbaka så träffade vi Sofia, Johanna och Magnus igen så vi gick runt där och åkte nånting och lyssnade lite på Petter och September men det var så sjukt mycket folk så vi såg ingenting. Vid 10-tiden så åkte vi hem igen och då gick vi och la oss ganska snabbt för vi var helt slut, iallfall jag och Alice.

På lördagen så fick vi kliva upp vid åtta och gå och äta frukost, sen pratade vi lite om vad vi skulle göra på konfirmationen i kyrkan på söndag och senare hade vi "vandring" där dom delade upp oss i grupper också fick man gå till tre olika ställen och lyssna och prata.

På kvällen var det aftonbön igen och sen gjorde vi väl inte så mycket, spelade spel å sånt hela kvällen.

På söndagen så var det frukost, morgonbön och sedan kollade vi på en pjäs som dom från enånger ska spela upp på konfirmationen, sen så packade vi ihop våra saker och precis innan vi skulle äta lunch, så sitter jag, Sofia och Magnus i korridoren och pratar också kommer Johanna och ropar att vi ska komma ut och när vi kommer ut så ser vi att Anders kommer tillsammans med ledarna och då har han fått en basketkorg över sig så han har skurit upp hela fingret och slagit huvudet i asfalten, så ambulansen kommer och hämtar han, så han och Mats blev kvar på sjukhuset i Stockholm medans vi andra åkte hem, det var ju mindre kul ;/

Vi kom iallafall hem vid fem och det var otroligt skönt med tankte på att jag knappt har varit hemma på två veckor!

Nu ska jag snart gå å äta glass och fruktsallad med mamma och Calle eftersom det är nationaldagen i dag! Imorn är det skola igen, vi ska ha agility inne i stan, superkul!

Puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0