Stockholm!

Hejhej!

Igår kom jag hem från en grym helg i Stockholm, jag var helt slut så jag orkade inte skriva nånting, men jag ska berätta om de nu tänkte jag.

Fredag:
Jag och Olivia sov hos mamma och vi ställde klockan på tio, vilken visade sig vara lite onödigt eftersom vi inte skulle åka till Gävle förns halv tre. Men de var nog rätt bra ändå, för vi skulle packa, göra oss klar, gå ut med Hobbe och städa mitt rum och allt de tog ett tag. Ah men som sagt så kom pappa och Calle och hämtade oss å sen åkte vi till Gävle. När vi kom dit så spelade jag, Calle och Olivia rally på wii, jag kan ju bara säga att jag är SÄMST på de.
Senare på kvällen så åt vi mat å sånt, sen så gick jag och Olivia och la oss för att kolla på film, vi skulle egentligen lägga oss tidigt, eftersom vi skulle upp vid sju dagen därpå, men vi somnade nog inte förns närmare ett, vi kollade på The Omen så vi var nå sjukt rädda efteråt, vi sov inne i Micke och Sandras sovrum å dom sov på soffan, för att Emilia var också där å hon sov i Olivias rum, men iallafall så hade dom en garderob som vi var asrädda för, hahah. Men vi somnade till slut.

Lördag:
När klockan ringde på lördagen så var vi nå sjukt trött, vi somnade om å sov till halv nio när Calle kom och väckte oss, eller jag sov inte riktigt, mera halv sov kan man säga.
Vi blev lite stressade iallafall så vi skyndade oss upp och åt frukost och sminkade oss, plattade håret osv..
Fast vi kom inte iväg förns närmare elva.
Gick ganska så fort att åka till Stockholm faktiskt, när vi kom dit så lämnade vi alla saker i Mias lägenhet och sen så gick vi till tunnelbanan för att åka till slussen och ta färjan över till Grönan!
Och gissa vem som fick visa vägen då? haha, vem är proffs på att hitta i sthlm? ;)
När vi kom över till Grönan, så åt vi mat på en restaurang utanför innan vi gick in och SEN gick vi äntliiigen in på Grönan.
Sjukt kul vare, jag och Olivia åkte Insane och de var nog de värsta jag har gjort, trodde seriöst att jag skulle dö när man åkte upp, sen hann jag inte tänka så mycket mer, men rätt kul vare och den nya bergochdalbanan Twister var ju sjukt kul, lite kort bara. De var långa köer, eftersom de var sommarkrysset också, haha, alla som kollade på de på tv måste ha hört oss skrika när vi åkte Insane.
Vi var kvar där till närmare halv tolv, sen tog vi färjan tillbaka till slussen och gick upp mot gamla stan för att handla frukost på den enda affären som var öppen. Sen tog vi tunnelbanan tillbaka till Mia, då åt vi Ben & Jerrys och chips, vid halv ett gick vi och la oss. Och grannarna hade fest, tyckte riktigt synd om pappa, Calle och Micke som sov i vardagsrummet som låg vägg i vägg med grannarna. Jag och Olivia sov i sovrummet med dörren stäng men vi hörde ändå musiken in, så ni kan ju tänka hur högt de var.
Vi la oss vid ett igen och då var alla helt slut och vi somnade rätt så fort.

Söndag:
Klockan ringde vid åtta, men ingen av oss orkade kliva upp så vi somnade om ett tag till och sen vare samma sak som på lördagen, bara att skynda sig upp, duscha, fixa sig å äta frukost, alla blev klar i rimlig tid faktiskt och då var vi ändå fem personer som hade duschat å så. Tog tunnelbanan in till stan för att shoppa. Jag köpte in så mycket, en tjocktröja + nagellack på Cubus och ett linne på BikBok, kändes som vi gick flera mil under dagen, både jag och Olivia hade ju ont i fötterna sen lördagen och att gå hela dagen på söndagen också fick det bara att bli ännu värre, usch vilka skavsår jag har nu, Converse är sköna att gå i korta bitar, men inte flera timmar.
Vi skulle inte stanna så länge egentligen med tanke på att vi skulle åka hem också, men vi kom nog inte iväg hem förns vid sex nångång, vi åkte till Djursholm ( heter de så? :S) och kollade på husen där, sjuuuukt vilka hus alltså! Där ska jag bo när jag bli stor och tjänar flera miljoner ;)
Vi stannade i Uppsala och åt på Max, sen åkt vi hem, släppte av Olivia och Micke i Gävle sen fortsatte vi hem, kändes som en evighet innan vi kom hem.
Var väl hemma runt tio och då gick jag och la mig nästan på en gång, helt slut efter att ha sovit ca tolv timmar sammanlagt sen i fredags, tolv timmar sover jag vanligtvis på en natt... iallafall nu när de är sommarlov.

Men de var de värt, har haft en sjukt grym helg!

Idag väckte mamma mig halv tolv och då gick jag upp å åt frukost, duschade å sånt, sen åkte vi in till stan och kollade lite, sen till Madde och André för att fika, stannade där till fyra typ.
Sen åkte vi hem och åt mat, sen följde jag med mamma och Callle till bryggan vid tools, för Calle skulle fiska, fast han fick ingen fisk.

Nu är det bara jag vaken, fast jag ska nog också sova snart, känner mig fortfarande helt slut.. ;S
Imorgon ska jag till Evve, då ska vi kolla på språkresor, köpa biljetter till Hudikkalaset och kolla på Saw filmerna, sover även där, och då blir jag väl där på onsdag också.

Nu ska jag gå och borsta tänderna och krypa ner i sängen och kolla på Tsatsiki; vänner för alltid, så sjukt mysig film :)

Puss!





Uuusch, det kröp precis en spindel brevid mig dator, i min säng! Uuuh, tror jag sover på soffan inatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0