Hemma igen!

Nu är jag hemma igen! Har haft en jätte bra helg, men nu är de skönt att vara hemma igen faktiskt.

Jag tänkte berätta lite om helgen:

Fredag:
De började inte så bra, ni kommer väl ihåg att jag skrev att Eriks bil var trasig, men dom hittade ju en bil att låna, så Erik åkte och hämtade den och sen när han skulle "provköra" den eller nånting, så stannade den och den gick inte att få igång igen, så då skulle dom åka i sin bil (som dom ju fick igån på torsdan) och då startade inte den heller :o
Då var de nånting med batteriet, så Erik skulle upp till OK och fixa de (tror jag) men han kom bara nerför backen sen stannade den bilen också, men sen fixade dom den iaf, fast de blev väldigt sent, jag tror vi åkte vid halv 4 eller nånting.
Sen stannade vi några gånger efter vägen också.
Vi kom fram till stugan vid halv 8-8.
De var inte den stugan vi trodde att de var, men den var ju inte mycket större ändå, två våningsängar, spis, bord, en garderop och en spis fanns de.
Ah, men iallafall så packade vi in alla saker från bilarna och fixade lite o så, och sen åkte pappa och Erik och handlade och jag, Calle, Carro, Ilia och Mille gick ner och kollade efter toaletterna och duscharna och då hittade vi en lekpark så då stannade vi där ett tag.
Sen gick vi tillbaka till stugan och då såg vi att de fanns toa + dusch bara några meter från våran stuga så de var ju skönt!
När pappa och Erik kom tillbaka så grillade vi kött och kokade potatis.
Sen blev de lite problem när vi skulle äta, eftersom de var en stuga var FYRA personer så fanns de bara fyra gafflar, fyra knivar osv...
Men vi fick äta med skedar också, så de ordnade ju sig, de var enda gången vi åt mat i stugan också.
Efter vi hade ätit så gick vi ner till restauragen/baren för de var ju fredag så dom höll på spela o så där nere, de var jätte mycket folk där.
Vi var väl där till halv 11 typ, sen var Mille jättetrött och ledsen, så jag, Carro, Ilia och Mille gick tillbaka till stugan.
Sen gick vi och la oss vid halv 12 tror jag.

Lördag:
Vi vaknade vid typ 9, (eftersom stugan var så liten, så hörde man så fort nån gör nånting, de var därför alla vaknade samtidigt) men vi fixade oss och åt frukost o så, sen åkte vi till Leksand sommarland.
Vi var där från att dom öppnade tills dom stängde, dagen gick verkligen jätte fort!
De var jättekul och de var jätte varmt ute också, så de var en jätte bra dag att gå där.
Vi kom tillbaka vid 7 typ, sen kommer jag inte riktigt ihåg vad vi gjorde faktiskt, men jag kommer ihåg att vi pappa, Calle och Erik gick ner till reasturagen igen runt 10 och vi andra var kvar i stugan.
Men före de så kommer jag faktistk inte ihåg vad vi gjorde. :S
Men vi gick och la oss vid 11 iallafall, för alla var helt slut efter att ha badat och massa saker hela dan.

Söndag:
Den började bra, vi skulle åka till Dalahästtillverkningen och kolla när dom gjorde dalahästar, men när vi skulle åka så blev Calle sur för att jag satte mig fram när han ville sitta fram o sen började vi bråka o massa saker och sen kastade han min mobil i gruset så hela displayen sprack, inte den där "glasrutan" utan de som är inanför, så den går inte att använda längre, den är alldeles svart också är de sprickor över hela skärmen "/
Jag hade bara haft den några månader ju... men jaja gjort är gjort, jag blev iallafall jätte arg på han!
Men ah de var en massa saker så vi kom inte iväg förns vid 1, jag var på jättedåligt humör, så jag förstörde nog dagen för dom andra... men ja.. "/
Men de blev lite bättre på eftermiddan iallafall, efter vi hade varit där så åkte vi in till Mora och åt mat.
Sen när vi kom tillbaka till stugan så var vi där ett tag, alla utom jag, Carro och Mille gick ner till poolen och badade, men de var jättekallt ute så dom frös ganska mycket när dom kom tillbaka.
På kvällen så skulle vi ner och spela minigolf men Calle ville inte, så han och pappa stannade kvar i stugan.
Men vi andra gick, de gick rätt bra, Carro vann och de skillde bara ett poäng mellan mig och Erik.
De tog nästan två timmar och spela, men de tog ju lite längre tid eftersom vi hade Ilia och Mille med också.
Pappa och Calle kom ner efter ett tag och spelade dom med.
Sen stannade vi kvar där nere ett tag och hoppade i hoppborgen (haha(;) och sen ville dom små leka i lekparken ett tag, så vi var nog ute till halv 11-11 nångång.
Sen gick jag upp och duschade för jag höll på frysa ihjäl ute.
De var varmt på dan, så jag hade bara shorts, men på kvällen var de lite kallare :)
Sen åt vi lite mackor och sen gick vi och la oss.

Måndag:
Imorse vaknade vi vid 9, jag har sovit jätte dåligt, för Mille är förkyld så han han varit vaken jätte och grinat ganska mycket, dom andra hade också sovit dåligt, så alla var ganska trött.
Vi åt frukost och städade ur stugan iallafall, vi var klar vid 11.
Då åkte vi mot Falun för vi skulle på ett äventyrsbad där, men när vi kom till badhuset så var de bara ett utebad och de regnade ute, så vi ville inte badad där, och sen visade de sig att badhuset vi skulle till låg i Borlänge, så då struntade vi i att åka dit, vi åkte till McDonalds och åt där istället.
Sen bestämde vi att vi skulle åka till Sandviken och bada där istället.
Men när vi var på väg dit så kollade jag på pappas mobil hur länge dom hade öppet och då hela "äventyrsdelen" + barnpoolen stäng för reparation då finns de ju bara en vanlig pool som man simmar fram och tillbaka i, och hur kul är de? Då sa vi att vi skulle till Aquarena i Söderhamn istället.
Men då var de semesterstängt där ;O kan man ha mer otur eller? hahah.

Så de blev inge bad idag, vi åkte direkt hem istället.
vi kom hem vid 5 och då har jag typ duschat och bytt sängkläder och kollat på film och nu sitter jag vid datorn.

Men jag har iallafall haft en grym helg!
Trots att min mobil gick sönder och att alla badhus var stängda, hahhah :)

Tack till pappa, Calle, Erik, Carro, Ilia och Mille för en gryyym helg i Leksand! :D

Här kommer lite bilder:




De blev inte så mycket bilder, men jag tog faktiskt inte så många, börjar ångra de nu... ;/



Kommentarer
Postat av: jesper

du får väll bada hemma i poolen då :p

2010-08-09 @ 23:02:22
Postat av: Carro

Tack själv!! =D Det har varit jättekul! Trist det där med mobilen...men jag tycker dagen blev rätt bra ändå =) DU har inte förstört nånting!

Kram

2010-08-10 @ 19:01:32
URL: http://linaro.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jesper- Hahah ah eller hur :) vet du hur kallt de är i den nu? :o



Carro- Jaa, de har varit jättekul! jag tänkte mest på att jag var så sur när vi var på dalahästtillverkningen, men de var ju bra att du inte tyckte de :)

Kram

2010-08-10 @ 21:45:01
URL: http://sannawesterlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0