Filmtips!

Hejhej :)

Idag på konfirmationen så kollade vi på The passion of the christ, den handlade om Jesus liv några dagar innan han korsfästes, i stort sett var hela filmen väldigt tråkigt.
Men efter halva filmen eller kanske på slutet jag vet inte riktigt, de var nog de värsta jag har sett i en film.
Man fick se när dom satte fast han i händerna och piskade han, först med vanliga piskor och sen med piskor med taggar (jag vet inte vad de heter för nåt?) dom slutade ju aldrig heller, till slut var ju hela människan helt sönderslagen och då kommer dom och trycker ner en krona med taggar över hans huvud.

Sen fick man se när dom tvingade han bära sitt eget kors hur långt som helst medans dom slog han, han kunde ju knappt gå och på slutet så spikade dom fast hans händer och fötter i korset, de var nog bland de värsta jag har sett.
Att man ens kan göra så mot en annan människa de förtår jag inte.

Men nu till något roligare kanske?

När jag ändå berättar om filmer så kan jag ju passa på att berätta om Hur många lingon finns det i världen?
Filmen med Hudik teatern, de kan vara en av de bästa filmer jag har sett.
Jag såg den på premiären med pappa, Calle och Mats.
Den hade ju verkligen allt, både rolig och sorglig, och skådespelarna är ju helt underbara dom med!
En film som jag tycker alla ska se!

Nu blev de mest filmtips i det här inlägget, men jag har inte så mycket annat att berätta om heller.

Jag kan ju säga att jag saknar min mobil nå sjukt mycket!
Den har gått sönder, eller den laddar inte, så pappa ska lämna in den till veckan, vem vet när jag kommer få tillbaka den... och alla mina sms som kommer försvinna, de är nånting jag inte vill! Men de kanske är bra också...

Men nu ska jag göra någonting annat!

Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0