Konfirmation igen :D

Hejhej  (:

Idag så var jag ju i skolan... som vanligt haha.

Vi hade spanska första lektionen då skulle vi göra egna "filmer", de var inte alls nå kul + att vi ville hellre kolla på film, som vi egentligen skulle börja med idag, men bara för att vi måsta göra dom där filmerna så hann vi inte, så vi ska göra de på torsdag istället.

Ajaa, sen hade vi lästid med 9orna, men jag och Olla hade läst ut våra böcker så vi fick sitta uppe i studion med Barbro och skriva recensioner istället.

På non skulle vi renskriva labrapporter, vi har haft "prov" på att skriva en labrapport, jag vet inte hur jag ska förklara, men vi skulle iallafall testa olika tyger och se vilket som skulle passa bäst som kläder till brandkåren (bara på låtsas då) och sen skulle vi skriva en lab om hur vi skulle göra o sånt.
Och de var dom vi skulle renskriva.

På lunchen så gick jag och Olla hem och gick ut med Hobbe, sen gick vi till rättpris och köpte choklad, haha.

Efter lunchen så var de bild, då skulle vi rita en väg och på ena sidan av vägen så skulle de vara hus och på den andra träd, för vi skulle träna på de vi har lärt oss, typ att de som är längst fram är störst och de som är längre bort ser mindre ut.

Sen hade vi so, då gjorde vi nutidskryss, sen skulle vi egentligen jobba med nåt häfte, men de var bara 10 min kvar av lektionen då, bara för att de tar 1000 år för Brentan att gå igenom alla svar -.-
Så vi satt och pratade istället.

Efter skolan så var de konfirmation :D

Först fick vi sitta uppe och fika, vi fick toast och saft.

Sen höll Arne på prata om tiden och sen fick vi en Bibel också fick vi små klisterlappar som man skulle sätta längst ut på sidorna vid varje "kapitel" så de var bara att slå upp de vi skulle läsa om sen, de tog ganska lång tid, haha.

Sen höll Arne på prata om nåt konstigt.. och Alice kommentar då var ju bäst!
Haha :)

På slutet så sjöng Arne och Maggan nån psalm också bad dom.

De var inte lika roligt som förra gången, men dock så är de fortfarande jätte kul :)

Sen har jag inte gjort så mycket mer idag.

Jag följde med mamma till morfar en sväng förut.

Nu ska jag ta och plugga till engelskaprovet vi ska ha imorn.

Sen ska jag sooova :)

Puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0