Helgen i Sthlm

Hej ;D

Nu är jag hemma igen, efter en grym helg i Stockholm med Alice!
Vi kom ju egentligen hem igår, men jag var så trött så jag orkade skriva nånting då, men nu ska jag berätta om helgen iaf.

Fredag:
Jag vaknade vid 10, då gick jag och duschade sen packade jag de sista och sen gick jag ner och åt mat.
Efter jag hade ätit så satt jag ute i solen ett tag innan vi skulle åka.
Vi åkte in till stan vid halv 1 ungefär, för jag skulle till mamma och gå ut med Hobbe innan.
Sen mötte vi Alice i stan vid 1.
Bussen kom 13.20, den stannade i Tönnebro 45 minuter också, så då gick vi och fikade.
Sen fortsatte bussen, vi lyssnade på musik nästan hela vägen, fast vi hade ganska kul faktiskt.
Vi kom fram ca 18.00 då mötte Mia oss, sen åkte vi tunnelbana hem till henne och grillade kyckling och pommes frites. Jätte gott var de!
Sen var klockan typ 9-10, då gick Mia över till Rikard (han var inte hemma, så hon skulle sova i hans lägenhet, för annars skulle hon få sova i soffan, eftersom jag och Alice sov i hennes rum.) då satt jag och Alice ute på ballkongen och åt chips och spelade kort.
Fast eftersom vi skulle upp ganska tidigt på lördan, så gick vi och la oss runt 12.

Lördag:
Jag hade ställt min klocka på 9, men vaknade halv 10 och då hade den inte ringt :S
Väckte iaf Alice och sen fick vi skynda oss att göra oss klar, men vi var nästan klar när Mia kom.
När hon kom så åt vi frukost och sen gick vi till tunnelbanan och åkte till T-centralen, som ligger typ mitt i stan.
Där skulle vi möta Mias kompis Linda.
Sen tog vi bussen ut till Grönan, de var verkligen hemskt, jag hatar att åka buss i sthlm, dom tar på så mycket folk som de går, så de blir hur trångt som helst på bussen och de blir ju inte bättre av att de är 20 grader varmt ute.
Vi behövde iaf inte åka så länge.
När vi kom fram, så gick hag och Alice på grönan och Mia och Linda gick på skansen.
De var gryymt kul på Gröna lund.
Jag älskar verligen att vara där :D
Dom bästa karusellerna är ju kvasten och jetline, Vad tycker ni?
Vi var där till 3- halv 4.
Sen gick vi till skansen och mötte Mia och Linda, sen åt vi hamburgare från nån "kiosk" där.
Sen tog vi bussen tillbaka till stan och då gick vi på stan en stund, fast dom stängde klockan 6, så vi hann bara gå i några affärer.
Vi kom tillbaka till Mia runt 7 tiden, då gick vi ner och badade, de var jätte varmt i vattnet.
Fast super mycket folk fast klockan bara var 8.¨
Sen när vi kom hem igen, så kollade vi på tv och åt chips och popcorn och vindruvor.
Jag och Alice var jätteetrött så vi gick och la oss vid halv 12-

Söndag:
Alice höll på skrämma ihjäl mig på morron, hon hade vaknat före mig också skulle hon spela spel på sin mobil, men hon hade glömt att stänga av ljudet så de började låta jätte mycket och jag blev livrädd.
Sen lät hon mig inte somna om, hahah :) men jag låg kvar i sängen till 10 iaf.
Då måsta vi gå upp och göra oss klar
Sen åkte vi in till stan vid halv 12.
Då gick vi mot Slottet och Gamla stan och de, jätte mysigt var de, fast de var så otroligt varmt så de var jätte jobbigt att gå i solen.
Vi var också in i Storkyrkan där Daniel och Victoria gifte sig.
Sen kollade vi på vaktparad utanför slottet.
Ganska häftigt :)
Efter vi hade gått i Gamla stan ett tag, så gick vi på stan, då köpte jag en klänning, och två tröjor/linnen och en mascara.
Sen åt vi på Kunghallen, de är en jätte stor restaurang där de finns olika saker där man kan köpa mat.
De finns jätte mycket att välja på.
Jag åt iaf nån tacos sak.
Efter vi hade varit där så gick vi runt på stan ett tag till, tills klockan blev halv 5.
Då gick vi till T-centralen och hämtade våra väskor (som vi hade låst in där medans vi var på stan) sen gick vi till stället där bussen skulle gå ifrån och då var bussen redan där, så vi gick in och satte oss.
Sen åkte vi hem till lilla Iggesund igen, jag måste säga att de kändes jätte tråkigt att lämna Sthlm och åka tillbaka till Iggesund.
Jag skulle lätt kunnat stanna en vecka till.
Men iaf så kom vi hem vid 9, då hämtade Alice pappa oss i Hudik, sen åkte vi hem, när jag kom hem så packade jag upp, sen gick jag och duschade och sen kollade jag på film ett tag innan jag gick och la mig.

Ah de var helgen i Sthlm de, när jag läste igenom de nu så lät de som att vi hade ganska tråkigt, men nu har jag inte berättat exakt allt, men de mesta, men vi hade jätte kul iaf :) och skulle jag berätta precis allting skulle de bli ett jätte långt inlägg.

Men vi hade super kul! Tack för att vi fick komma Mia :)

Bilder kommer när jag har fått dom av Mia! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0