Hemma igen!

Hej, de verkar som att mitt senaste inlägg inte blev publiciterat (säger man så?:S) så jag publicerar de igen då och jag lägger till bilder också den här gången!
Ni får läsa de som att de är skrivet i tisdags, för jag orkar inte skriva om allt :)


Hej!

Nu är jag hemma igen, eller jag kom hem igår, men då var jag så trött och hade så ont i hvuet så jag gick och la mig på en gång när vi kom hem.

Men ska jag ta och berätta lite om dygnet på birka då.

På söndag klev vi upp tidigt och gjorde oss klar, sen mötte vi Alice och Agneta nere vid konsum, där vi klev på bussen vid 10 ungefär.

Sen åkte vi buss tills vi kom till Gävle bro där vi stannade och åt mat en timme ungefär, sen fortsatte vi åka buss, vi kom fram till Stockholm vid fyra ungefär och då var de bara att vänta, de var ju så sjukt mycket folk så vi hade ingenstans att sitta heller, eller vi hade en stol och jag och Alice satt på väskorna.
Där fick vi vänta i två timmar, sen ställde vi oss i kön för att börja kliva på båten, de var ju två "stop" eller vad man ska säga, ett där man går in från cafét in till där man kliver på själva båten, där man ska stoppa in ett kort i nån maskin, jaa dom flesta har väl säkert åkt dom där färjorna.

Ja, först fick vi ju stå i båda köerna jätte länge, sen när vi äntligen kom fram till där man stoppar in ett kort så man får gå på båten så säger dom att de är slut på första insläppet, att dom fortsätter släppa in om en halvtimme, så då fick vi vänta en halvtimme till, vi som stog först i kön hamande ju sist sen, känns ju jätte kul när man har väntat två timmar.

Men de gick rätt så fort när dom väl hade börjat släppa in igen.

När vi väl hade kommit på båten, så letade vi rätt på våra hytter, mamma och Agneta hade en och jag och Alice hade en.

Sen så gick vi ner och kollade runt lite på båten å så innan vi gick och duschade och gjorde oss i ordning, för halv nio så skulle vi ner och äta, och de var sjukt mycket mat!
Jätte gott var de!

Efter de så gick vi bara runt, kollade lite i taxfreen å sånt, sen lyssnade vi på alla som sjöng kareoke, de var nog roligast.

Sen kom de fram en kille som var utvecklingsstörd som började prata med mig och Alice, han var jätte rolig och jätte snäll, haha :)

Sen morgonen efter så blev han jätte glad när han såg oss vid frukosten :)

Ah, vi gjrode inte så mycket resten av kvällen, satt nere och lyssnade på musiken å kollade när dom dansade å så.

På söndan så väckte Agneta oss vid åtta och när vi kollade ut så såg vi Åland, de var ju lite häftigt ;)
Vi klev upp och gjorde oss klar sen gick vi ner och åt frukost, de var också gott :)
När vi satt och åt så startade dom motorerna så borden och allt skakade jätte mycket.
Efter vi hade ätit frukost så åkte vi upp till badet och de, för jag och Alice skulle bada, de blåste jätte mycket så när man gick så kände man hur båten gungade, så de blev att man gick snett, de var ganska äckligt.
På badet hade dom stängt av poolen också, för de var så mycket vågor så vattnet hade åkt hur, haha.

Men vi solade och badadet i bubbelpoolerna ett tag, sen när vi satt i bastun så var de ett jätte stort fönster så man såg ut över vattnet och Alice puckot, trodde hon såg en pingvin mitt ute på havet lixom, mellan Åland och Sverige!
Hahah.

Efter vi hade badat så satt vi uppe utanför badet och drack dricka å sånt, för då hade de slutat blåsa och de var jätte soligt.

Sen kommer jag inte ihåg riktigt vad vi gjorde, vi gick på texfreen en gång till, jag köpte parfym och toblerone, sen gjorde vi väl inte så mycket mer, vi fikade lite och sen var vi mest uppe på våra rum.
Jag och Alice köpte tacochips och salsa såg som vi tog med upp på rummet sen låg vi i sängarna och pratade å så.

Vid halv fyra fick vi börja kliva av, de gick lite snabbare att komma av än att komma på, så vi var ute efter bara några minuter.
Då fick vi kliva på bussen på en gång och sen var de bara att åka hela vägen hem igen, vi stannade vi Gävle bro och åt mat igen.
Jag var så sjukt trött och hade så otroligt ont i huvet hela vägen hem och när vi kom hem vid nio så gick jag och la mig på en gång.

De var vårat dygn på Birka de, bilderna får ni imorgon.

För nu vill jag sova om jag ska orka gå upp till skolan imorn!

Men vill ni så kan ni ju gå in på min facebook och kolla :)

Godnatt!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0