Hemma igen!

Hej!

Nu är det nästan två veckor sedan jag bloggade, men jag har inte varit hemma nånting, vi kom ju hem i onsdags och sen på torsdag förmiddag så åkte jag till Stockholm på läger med konfirmationen och sen kom jag hem igår på eftermiddagen. Men jag ska iallafall berätta om Turkiet och lägret, men jag delar kanske upp det i två inlägg annars blir det väl superlångt.

Tisdag:
Jag klev upp vid halv åtta och gick å duschade, sen gjorde jag mig klar å sånt. Runt nio nån gång så åkte vi mot Stockholm, vi var väl framme runt halv ett kanske, jag kommer inte riktigt ihåg, men vi stannade aldrig så det gick ganska fort. Efter en stund så kom Karin, Matthias, Alva och Hugo också, vi åkte alltså till Mia i Stockholm, där vi åt lunch innan vi åkte vidare till Arlanda, Mia var också med.
Vi kom väl till Arlanda vid tre kanske, efter vi hade checkat in å så, så gjorde vi inte så mycket mer än att vänta. 17.40 (tror jag) gick flyget! Vi var framme i Turkiet vid 22.00-23.00 kanske, jag kommer inte ihåg iallafall så åkte vi buss till hotellet och checkade in där, då var klockan nästan halv två, så vi gick och la oss på en gång.

Onsdag:
Det var ju första dagen så vi gjorde inte så jättemycket, kollade in hotellet och badade i poolen och solade. På eftermiddagen så gick vi ner på "stan" en sväng och kollade lite och dom vuxna tog ut pengar. När vi kom tillbaka så duschade vi och bytte om till middagen som vi ut ute vid poolen (vilken vi gjorde varje kväll) supermysigt var de!

Ska jag vara helt ärlig så kommer jag inte ihåg vad vi gjorde dom andra dagarna, nån dag var vi nere på stranden och badade i Medelhavet och en dag var vi inne i Side och shoppade, vi var på delfinshow en dag, men annars var vi mest på hotellet och badade och solade. Vi kvällarna så åt vi mat ute vid poolen, förutom en dag när det var spöregn och åska! När jag, Alva, Karin och Mia skulle ut från våran lägenhet så slocknade alla lampor så det var kolsvart, men de var lite mysigt ändå.
En kväll gick vi ner till stranden efter middagen och gick en bit där, det var också jättemysigt!

På onsdagen kom vi hem till Iggesund klockan åtta på morgonen, då gick vi och la oss och sov några timmar, även fast vi sov i bilen, iallafall jag och Calle så var man väldigt trött när man kom hem.
Fast jag sov inte så mycket för mamma kom vid 10, när hon hade åkt hem så gick jag och duschade å gjorde mig klar, sen pratade jag med Alice, hon var ju i skolan och jag skulle vara med henne efter, men då gjorde jag mig iordning och åkte till skolan för jag saknade min klass så sjukt mycket, och det var jättekul att träffa alla igen! Saknar dom fortfarande eftersom jag har träffat dom i typ 30 minuter.

För att sammanfatta hela veckan kort, kan jag säga att det var en underbar vecka och det kändes jättetråkigt att åka hem även fast jag längtade otroligt mycket efter alla här hemma dom sista dagarna.

Det var min vecka i Turkiet de, jag ska berätta om lägret också, men jag skriver om det i ett annat inlägg istället så blir det inte så långt, men här kommer lite bilder!



Jag tänkte egentligen visa fler och andra bilder än dom jag la upp på facebook, men eftersom mitt minneskort till kameran inte vill samarbeta med mig just nu så får det bli såhär, gå in på facebook om ni vill se fler bilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0