Stan med Alice

Hejhej :)

Skrev jag nånting igår?
Jag tror inte de va?

Igår var jag ju iallafall med Alice, fast de visste ni väl redan.

Jag åkte dit vid sex då flyttade vi in fotöljer i Fridas rum (för Frida skulle ha Alice dator, så vi satt i henne rum ist) och sen började vi kolla på The Wave, riktigt bra film var de, jag rekomenderar verkligen att ni ser den!
Dock var slutet väldigt hemskt tycker jag, men den var verkligen jätte bra!

Efter de så skulle vi baka kladdkaka, men vi hittade inte receptet så vi struntade i de och tog med oss chips, ostbollar och dricka upp och satte på en till film istället.

Vi började kolla på It, de var en skräckfilm, en Stephen King film, och dom brukar vara jätte läskig, men den filmen var bara konstig så vi såg ungefär halva utan att de hände nå speciellt, så vi stängde av den och började kolla på White Chicks istället, men sen blev vi så trött så vi gick och la oss efter en stund.

Imorse vaknade vi vid halv 10, vi låg och pratade en stund sen gick vi ner och åt frukost, eller nå jag kommer inte ihåg vad vi gjorde, men när vi satt nere så bestämde vi att vi skulle åka till stan, vi tänkte inte göra de egentligen pga att de snöade så mycket, så vi var inte säkert på att de gick nu bussar eller, men vi gick upp och gjorde oss klar och sen gick vi till bussen.
Men den vägen som vi brukar gå, genom "skogen" var ju fullt med snö så där gick de inte att gå, då sa Alice att vi skulle gå en väg som gick bredvid, där de är en stig på sommrarna, men där var de ju lixom 1 meter snö nu :O
Men vi gick hela vägen ändå, med snö upp till midjan, men när vi kommer fram till vägen så är de en uppförsbacke där och de är bara mjuksnö, så de gick inte att komma upp, så de var bara att vända och gå runt allting, sen när vi kom till busshållsplatsen höll vi ju på frysa ihjäl, alltså seriöst jag har aldrig haft så ONT i mina fötter som jag hade då också kommer inte den där himlabussen heller, den kommer 20 minuter försent, så ni kan tänka er hur mycket vi frös!

Vi kom in till stan till slut iallafall, sen var vi där till 3 ungefär, sen skjutsade pappa hem oss, sen har jag inte gjort nå speciellt.

När vi var på stan, så kände man verkligen att de snart är jul... de var verkligen julstämmning där.

Är jag den enda som inte längtar till jul? Jag vet inte varför jag inte gör de, men jag tycker bara att de känns jobbigt med julen, jag känner ingen julstämmning alls trots att de är första advent igår, nej usch, jag skulle kunna hoppa över julen i år känner jag :)

Och snön skulle jag också kunna hoppa över helt, jag hatar vintern de är de värsta på hela året!

Fick jag välja skulle de vara sommar året om, tänk att ligga på stranden i värmen nu, lixom slippa klä på sig och frysa ihjäl varje gång man ska nånstans.

Nej, nu känner jag att jag bara klagar.

Nu ska jag kolla på film eller nå!

Hörs!

Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0