Helgen och filmtips :)

Hejhej :)

Nu är de såhär att jag glömde min kamera hos pappa idag, så de blir inga bilder från den idag, sorry, men imorn, de LOVAR jag.

Men jag kan ju berätta om vad jag har gjort iallafall.

Torsdag:
Jag tog tåget ner till Gävle 15.40, för att gå på Cityfesten med Olivia.
De var jätte kul, vi var där typ hela kvällen o åkte karuseller o sånt, ah grymt var de!
Sen när vi kom hem på kvällen så hade Micke beställt pizza så då åt vi de och sen kollade vi på film till typ halv 2.

Fredag:
Micke kom och väckte oss vid typ halv 11, för att vi skulle hinna kliva upp och göra oss klar o så.
Sen gick vi ner på Cityfesten igen, fast vi var inte där lika länge den gången, men de var kul ändå.
Sen gick vi hem och åt upp de som var kvar av pizzan och sen väntade vi på att Sandra och Micke skulle bli klar så vi kunde åka till Iggesund (dom skulle ju komma hit och vara här över helgen, så då åkte jag med dom hem)
De blev ganska sent så vi var nog inte hemma förns närmare 8, halv 9, då lämnade dom oss hos pappa och sen åkte Micke och Sandra till Hudik där dom hade hyrt en lägenhet (tror jag?) och vi typ hoppade studdsmatta, åt mat o sen kollade vi på film till typ halv 2.

Lördag:
Vaknade vi av att klockan ringde vid 10 typ, eftersom att mamma jobbade så måsta jag ju ut med Hobbe.
Men de var ganska bra, för sen så måsta vi göra oss klar, och sen så kom Micke, Sandra, Elin och Simon och hämtade oss och då åkte vi till Göran och Annika och hälsade på dom.
Vi var där ganska många timmar faktiskt, sen när vi kom hem så åt vi mat och typ badade tror jag, på kvällen/natten så kollade vi på film.

Söndag:
Började lika som lördan, dvs att vi vaknade vid 10 och åkte till mamma för att gå ut med Hobbe, sen så satt vi vid datorn en stund och sen så var de jätte varmt ute så vi gick ut och badade och solade lite, fast de var faktiskt jätte kallt i vattnet ;o
Men sen vid 3 så kom Micke, Sandra och Simon och hämtade oss igen, den här gången åkte vi till morfar (Olivias farfar) och dom vuxna åt mat, men jag och Olivia hade redan ätit så vi satt ute på ballkongen istället, hahah vi spelade in en film på min mobil och den var grym, hahah.
Synd att jag inte vet hur man lägger in videor här, annars hade jag kunnat visa er, haha :)
Vi var iallafall där till typ 7, sen åkte vi till mamma, för dom ville ju träffa henne också.
Så då var vi där ett tag också och sen vid typ 8, så skulle Micke och Sandra åka hem till Gävle igen, men Olivia skulle ju stanna till måndag, så dom skjutsade ner oss till pappa och sen åkte dom hem.
Då grillade vi hamburgare och sen gick Olivia och duschade medans jag satt vid datorn och sen gick jag och duschade och sen kollade vi på film... igen hahah :)

Måndag:
Då vaknade vi vid 11 för att mamma ringde och sa att Madde skulle komma, (de är Olivias faster ju, men hon har aldrig träffat henne, så hon skulle komma och hälsa på nu)så då fick vi skynda oss att göra oss klar innan mamma kom.
Sen vid 1 typ så kom Madde då satt vi i köket med henne och mamma o fikade o sånt, tills klockan var typ halv 4, då måsta vi skynda oss ner till tåget, som gick 15.40, ah sen så åkte hon hem då, och nu är de tomt här ;/ De är alltid tråkigt när hon åker hem, men dom kommer iallafall hit i september igen, när de är marknad :D
Sen har jag inte gjort så mycket mer idag.

Men nu har jag iallafall skrivit lite om vad vi har gjort.

Men jag tänkte skriva lite om filmerna vi såg också :)

The Messenger- Skräckfilm, de är Kristen Stewart från Twilight, som har huduvrollen, den är jätte bra och jätteläskig, jag har sett den två gånger nu, men de är fortfarande lika läskig, men de är bra iallafall!

Thirteen- Typ drama tror jag? De är Nikki Reed från Twilight som har huvudrollen i den, och den är självbiografiskt, de är hon själv som har skrivit manuset tillsammans med Katrine Hardwicke som regisserade Twilight filmerna, den är riktigt bra och jag kan se den hur många gånger som helst!

Remember me- De är väl typ också drama tror jag? Med Robert Pattinsson (Vadå beroende av twilight skådespelarna, hahha (; ) gryyymt fin film! Även om jag inte fattade vad de var som hände i slutet, men alla kanske inte är lika efter, får väl skylla på att jag var trött, nää men den var super bra och jätte fin film, verkligen!

Uptown girls- Den har jag skrivit om förut tror jag? Men den är också super bra iallafall, också en film som jag aldrig tröttnar på, den är också jätte fin, Dakota Fanning har en av hvudrollerna ( fortfarande inte beroende av twilight, haha)

Dawn of the dead- haha jag kan inte säga att jag såg speciellt mycket av den, men de är en skräckfilm,den handlar om människor som drabbas av ett virus och blir zombies, ganska overklig och lite seg på vissa ställen, de var lixom samma sak hela tiden, men ändå så var den jätte läskig och "människorna" såg jätte äckliga ut.
Men själva filmen var sådär.

Haha jaa, nu har ni fått lite filmtips också :)
Tror att de där var alla filmer vi såg.

Nu ska jag kolla på Glee så får ni bilder imorn.

Puss & kram


Kommentarer
Postat av: Tush

Tack för filmtipsen =)

2010-08-17 @ 09:43:53
URL: http://www.filmkritikerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0